Wednesday, January 23, 2008

Vakantie in een bach

Woensdag 16-01-08
Nadat de huurauto van m’n schoonouders was opgehaald zijn met 2 auto’s naar Turangi gereden. De sleutel van de bach was verstopt in een buis van de caravan... De bach staat op palen, heeft een gezellige woonkamer met open keuken, 2 slaapkamers, badkamer en toilet. Het terras geeft een schitterend uitzicht op Lake Taupo.

Donderdag 17-01-08
Vandaag hebben we een wandeling gemaakt rondom Lake Rotopounamu. Vooral de aankonding van de stranden Five Minute Beach, Long Beach en Ten Minute Beach klonk erg aantrekkelijk. Niet geheel toevallig dus dat de lunchpauze op een van deze stranden plaats vond. Niels en ik hebben nog een poging gedaan tot zwemmen, maar het meer liep zo geleidelijk af dat we wel een heel eind moesten waden voordat we ook maar tot ons middel in het water stonden. Dat leek op zwemmen in een pierenbadje dus.

Vrijdag 18-01-08
Vandaag zijn we opgesplitst, Niels en ik wilden wel een wat langere wandeling maken. Wij werden afgezet bij Mangatepopo waarvandaan we een traject van de Tongariro Northern Circuit volgden tot Whakapapa. Gedurende deze wandeling hadden we regelmatig een mooi zicht op de bergen Tongariro, Ngauruhoe (Mt Doom in LOTR) en Ruapehu. Kate reisde mee in de draagzak. Er was weinig schaduw op deze wandeling, maar gelukkig konden we onder een brug in een droogstaande rivierbedding wel een koel plekje vinden voor de lunch en een voeding van Kate. Toen we Whakapapa binnen liepen zagen we Walter en Marianne al op een terrasje zitten. Zij hadden wat korte wandelingen rondom Whakapapa gemaakt.

Zaterdag 19-01-08
Zaterdag zijn we naar Taupo gereden en als eerste de Huka Falls bezocht. Hier wordt de Waikato River door een kloof gestuwd en dat levert flink watergeweld op. Daarna zijn we op zoek gegaan naar Lava Glass, een glasblazerij met een cafe. Na de lunch hebben we een wandeling gemaakt door het thermisch park Craters of the Moon. Niet zo spectaculair als de parken in Rotorua, maar nog steeds indrukwekkend. Tot slot even door het centrum van Taupo gewandeld, boodschappen gedaan en weer naar de bach gereden.

Zondag 20-01-08
Vandaag hebben we het rustig aan gedaan, zodat Kate weer eens in haar bedje kon slapen ipv in de drager of de buggy. Lekker gelezen op het terras in de zon. Walter en Marianne hebben nog een wandeling gemaakt .

Maandag 21-01-08
Een bewolkte dag. ‘sMiddags maken we een wandeling langs de Tongariro River vanuit Turangi. Turangi is de Trout Capital van de wereld....!!! We zien dan ook de nodige vliegvissers in de rivier staan. Tegen het einde van de wandeling begint het wat te regenen, we hebben geen regenjas mee, dus lopen wat sneller door.

Dinsdag 22-01-08
Tja, regen, regen, regen. Dan maar een lees-, puzzel- en computerdag. Niels vindt het niet zo erg, nu kan hij tenminste de laatste Harry Potter uit lezen ;-)

Woensdag 23-01-08
De spullen weer ingepakt. Tot Taupo reden we achter elkaar aan. Walter en Marianne namen toen de afslag richting Napier, wij naar Rotorua waar we gelunched hebben en vervolgens doorgereden naar Hamilton. De komende dagen kunnen we alles gaan inpakken....

1 comment:

Anonymous said...

Veel voorpret voor jullie nieuwe huis en veel sterkte met pakken! Ben benieuwd hoeveel dozen het gaan worden....... Fijn dat Walter en Marianne jullie nieuwe plek nog kunnen zien.