Saturday, August 9, 2008

Apan26 conferentie

Ik ben de afgelopen week in Queenstown geweest voor een conferentie over hoge snelheid internet en computer toepassingen daarop, de Asia Pacific Advanced Network conferentie.

De vlucht heen maandag verliep niet geheel vlekkeloos, want het weer in Queenstown werd opeens een stuk slechter dus het vliegtuig moest uitwijken naar Invercargill. Vandaar werden we met de bus naar Queenstown gebracht, een rit van zo'n 2 uur. Woensdagmiddag mocht ik mijn eigen presentatie houden, die ging op zich prima, maar omdat er wat sprekers uitgevallen waren was ik wat eerder aan de beurt dan verwacht, voor de middag pauze in plaats van erna, dus een aanta collega's die na de pauze binnenkwamen om mij te horen waren te laat. De onderwerpen op de conferentie waren heel divers, van netwerk protocollen (IPv6, hi-speed wifi-mesh networks etc) tot medische workshops (operaties an afstand bijwonen) en e-culture (over bloggen en het gebruik van ict in de klas). Voor de rest was het een hele goede gelegenheid om ervaringen uit te wisselen met collega's van andere Crown Research Institutes als NIWA en GNS.

Het sociale programma was erg goed, met dinsdagavond een diner in het Gondola restaurant hoog boven Queenstown en donderdagavond een boottocht over Lake Wakatipu met de TSS Earnslaw stoomboot naar de Walter Peak farm aan de andere kant van het meer voor het Diner.

No comments: