Sunday, January 21, 2007

Quality time in Nice

Toen ik Marielle vertelde dat we voor een aantal jaar naar NZ zouden verhuizen hebben we meteen afgesproken voor die tijd nog samen op stap te gaan. Dat werd dus 2 dagen Nice. Donderdag 18 januari vertrokken we heeeeel vroeg naar Schiphol. Omdat we alleen handbagage meenamen en al online ingecheckt hadden konden we meteen door de douane en controle. Door de forse wind mee landden we al na ruim een uur. Vanaf de luchthaven was het nog ongeveer een kwartiertje met de bus naar het centrum. Terwijl het in Nederland stormde zoals het al heel lang niet gestormd had liepen wij door een buitengewoon zonnig Nice. Na een mooie stadswandeling, hier en daar aangepast vanwege de vele wegopbrekingen, bezoeken aan de Cathedrale St. Nicolas en de Eglise St.-Francois-de-Paul. (de Cathedrale Ste. Reparate was gesloten vanwege de begravenis van een blijkbaar heel belangrijk iemand), het Archeologisch Museum met opgravingen van een Romeins amfitheater en baden (het ernaast gelegen Musee Matisse was gesloten vanwege verbouwingen...) zochten we tegen de eind van de middag ons hotel op. Na de voeten even rust te hebben gegeven wandelden we weer naar het oude centrum op zoek naar een pizzeria. Die avond zijn we lekker op tijd naar bed gegaan. Vrijdagochtend namen we de bus weer richting luchthaven. Vlakbij ligt nl het Parc Floral Phoenix. Daar hebben we eerst nog lekker een tijd in het zonnetje gezeten waarna we de kassen bezochten. 's Middags hebben we een hele tijd op het strand gezeten (ja ja in januari...), alsnog Ste. Reparate bezocht en wat gewinkeld. Na het eten namen we de bus naar de luchthaven. Helaas bleek de vlucht vertraagd, maar 00.10 landden we toch op Schiphol. Over 3 jaar vliegen we weer naar Nice, maar dan om de bus naar Monaco te nemen! Afspraak?