Tuesday, October 2, 2007

Weer thuis

Terwijl Niels ijverig in huis bezig is (wasje draaien, lunch maken etc) zit ik lekker op de bank met Kate aan m'n borst en een laptop op m'n knie dit berichtje te tikken. Lastig hoor, met maar één hand...

Net alle felicitaties gelezen die nu al geplaatst zijn. Wat zijn jullie snel! Hartverwarmend om te lezen, want nu is NL wel even heel erg ver weg.

Na 2 dagen 'uitrusten' in het birthing centre hebben we alle spulletjes ingepakt en zijn we rond 11 uur naar huis gereden om daar verder te kramen. Niels heeft de komende 2 weken vrij, dus we kunnen rustig aan ons nieuwe leven gaan wennen.










De afgelopen twee dagen waren erg prettig om in Waterford door te brengen. We hadden een fijne grote kamer voor ons 3-en. Ik kon elke dag voor ontbijt, lunch en diner een keuze maken uit diverse gerechten (geleverd door een restaurant!). Tevens kreeg ik iets lekkers voor morning/afternoon tea (notentaart, brownie etc, geen biscuitje...). Op de kamer konden we zelf koffie/thee zetten. Niels moest voor z'n eigen natje en droogje zorgen, maar aangezien mijn maaltijden elke keer ruim voldoende waren heeft hij gewoon lekker meegegeten met een kleine aanvulling uit de meegebrachte voorraden. Regelmatig kwam de staff midwife even binnenlopen om te kijken of alles ok was en ik kon ook altijd bellen voor hulp bij aanleggen e.d. Erg prettig om te weten dat je zelfs 's nachts wat kunt vragen....

Kate en ik hebben deze 2 dagen de kamer niet verlaten en weinig meer gedaan dan eten en slapen (Kate) en eten en voeden (ik). Kate gaat er vanuit dat ik de afgelopen weken genoeg heb bijgeslapen om voorlopig zonder te kunnen. Niels is zondag nog langs huis geweest om wat spulletjes te halen en maandag is hij ook even naar kantoor gegaan om wat werk af te ronden en een 'shout' te geven. Ik had zaterdag nog muffins en cakes gebakken hiervoor (je moet toch iets doen ter afleiding) en Niels heeft maandag roze muisjes gekocht bij de dutch shop zodat de traditionale beschuit met muisjes ook geserveerd konden worden.

Morgen komt de midwife langs om te kijken of we de overgang naar huis goed overleefd hebben. Zij zal de komende 6 weken nog regelmatig ons bezoeken. Daarna worden we geloof ik overgedragen aan de huisarts en aan Plunket (organisatie die zich bezig houdt met de ontwikkeling en gezondheid van kinderen tot 5 jaar).

We hebben trouwens nog maar bar weinig foto's gemaakt, we zullen proberen ons leven te beteren...

5 comments:

Marianne said...

Fijn om te zien die foto's op het blog. Jullie zitten echt ver weg zo voel ik dat ook, maar uit de reacties op het blog blijkt dat het voor heel veel mensen absoluut niet: "uit het oog, uit het hart" is. Lekker samen alles ontdekken de komende tijd, geniet er van.
Liefs van m/M en natuurlijk een kusje voor Kate.

Anonymous said...

Wat fijn dat Niels 2 weken vrij is kunnen jullie samen gaan genieten van Kate

Liefs van ons.

Anonymous said...

Hi moppies. En natuurlijk je moeder die over 10 dagen langs komt... En dan zijn wij aan de beurt.. Jippie!!
Schattige foto van jou en Kate.
Kus, Marielle

Anonymous said...

Margreet en Niels,

Heel hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van Kate!
Hoop dat alles goed gegaan is en ga maar lekker genieten van elkaar.

Groetjes, Yolanda, Gert-Jan en David

Anonymous said...

Hoi Margreet, Niels en Kate!

Wat een goed nieuws! Hartstikke leuk om te lezen en te zien dat jullie het goed maken. Hartelijk gefeliciteerd met de nieuwe wereldburger en Kate welkom op de wereld! Maak er een mooie tijd van met zijn drie-tjes. Ik zou dolgraag even beschuit met muisjes komen eten...
Geniet van jullie tijd samen de komende weken en heel veel geluk met elkaar.

Sandra, Misja, Arvid, Finn en Silas