Tuesday, January 27, 2009

Weekendje Coromandel

Maandag 26 januari was een vrije dag voor ons, lekker voor een lang weekend weg naar Coromandel.
Vrijdag vertrokken we aan het eind van de middag en na een pizza in Paeroa zijn we doorgereden naar de camping in Hot Water Beach. Deze camping is pas open sinds december 2008 dus alle faciliteiten zagen er nog gloednieuw uit, evenals de plantjes ter afscheiding tussen de campingplaatsen. Snel de tent opgezet zodat Kate naar bed kon. We hadden 2 plaatsen naast elkaar gereserveerd, voor ons vanaf vrijdag en vanaf zaterdag voor Johan, Hylke en Berend. Die zouden de nacht ergens zuidelijk in Coromandel doorbrengen na een paar dagen in de Bay of Plenty.

Zaterdagochtend even gebeld met Hylke om te horen of ze al onderweg waren en afgesproken elkaar op het strand te ontmoeten. De wachttijd hebben we nuttig doorgebracht met het graven van een kuil, nee we zijn niet in Duitsers veranderd, op Hot Water Beach kan je je eigen persoonlijke hotwaterpool graven. We hadden een goede plek uitgekozen, we hadden een heel heet stroompje en een koud stroompje zodat de temperatuur van het water nog enigzins te regelen was, een beetje heet erbij, een beetje koud erbij.... Wel regelmatig scheppen want anders is je bad opeens leeggelopen. Om af te koelen namen we een verfrissende duik in de golven. Na een uurtje kwamen Johan, Hylke en Berend ook een kijkje nemen en nadat zij ook van een warm bad en een duik hadden genoten zijn we naar de camping teruggegaan voor de lunch. In de loop van de middag zijn we naar naar Hahei gereden en vandaar naar Cathedral Cove gelopen. Het begon al vloed te worden dus langzaam stroomde de zee de tunnel in, maar we konden er nog wel in en uit. Niels en Hylke gingen hier nog even de zee in voordat we weer terug liepen.

Voor zondag hadden we 2 kayaktrips gereserveerd. Niels en ik namen de ochtendtour zodat Johan en Hylke op Berend en Kate konden passen. Er hadden zich behoorlijk wat mensen aangemeld, maar per gids waren er 4 2-persoonskano's dus de groep bleef uiteindelijk lekker klein. Vanaf het strand
gingen we de zee op en peddelden we om een eilandje, tussen rotsen door en door een natuurlijke tunnel. Opnieuw kwamen we in Cathedral Cove en terwijl de gids koffie/thee maakte zijn Niels en ik nog even in zee gedoken. Hierna peddelden we langs de kust weer terug naar het strand van Hahei. Hier waren Johan en Hylke al gearriveerd met de 2 kids. Na de lunch gingen zij de kayak in en wij namen Berend en Kate mee voor een ritje in de hoop dat ze in de auto zouden gaan slapen. Dat deden ze uiteindelijk ook wel, maar toen wij even stopten waren ze ook meteen wakker. Jammer! Toen maar weer terug naar Hahei voor een strandwandeling, we hadden toch 2 rugdragers. Johan en Hylke waren om 5 uur weer terug, zij hadden ongeveer dezelfde tocht gevaren (in de andere richting) maar hadden wel wat meer wind en dus een iets ruiger zeetje.

Maandagochtend de tenten ingepakt en op naar Coromandel Town via Road 309. Onderweg hebben we een korte wandeling gemaakt om wat grote Kauri-bomen te bewonderen. In Coromandel Town hebben we uitgebreid geluncht en vervolgens een rit gemaakt met een treintje op de Driving Creek Railway. Een beetje krap en warm maar zeker leuk. Hiervandaan was het nog zo'n 3 uur rijden naar Hamilton terug.

Dit is ook bijna het einde van de vakantie van Johan, Hylke en Berend, woensdag vliegen ze naar Hong Kong en blijven daar een dag voordat ze aan het laatste stuk naar Amsterdam beginnen. We zullen ze wel missen, Kate zeker haar nieuwe speelkameraadje.