Saturday, May 30, 2009

Argonne - Deel 2


Dinsdag ben ik naar de University of Chicago geweest, aan de zuidkant van Chicago. Er rijdt een gratis pendelbus van de Argonne campus naar de Universiteit. Op de Universiteit heb ik met 2 mensen gesproken die werken aan ruimtelijke economische modellen, waarbij de berekeningen op een clustercomputer in parallel worden uitgevoerd. Ik heb op mijn beurt verteld waar wij zoal mee bezig zijn. Op woensdag heb ik hier op de Argonne Campus gesproken met Ravi Madduri. Hij is een lead developer van de Globus Toolkit. Ondertussen is John bezig in het lab bij APS om de bodem monsters te prepareren.

Het is nu half tien vrijdag ochtend, en we zouden een half uur geleden begonnen zijn met ons experiment. Maar de beamline doet het niet, dus we gaan in ieder geval 1 1/2 uur van onze 24 uur missen.

No comments: