Sunday, May 13, 2007

20 weken echo


Afgelopen donderdag had ik een afspraak bij Hamilton Radiology voor een 20-weken scan. Niels was met de auto naar het werk gegaan zodat hij snel in de lunchpauze heen en weer kon rijden. Ik kon gewoon op de fiets, want het was vlak bij mijn werk.

De beelden waren wel even schrikken. De vorige keer zagen we een vormpje dat wel wat op een mini-mensje leek. Dit keer was het al te groot voor een totaal opname en werden dus de diverse onderdelen bekeken. Wat we dus zagen was een gewerveld 'iets' wat op een dinosaurusje leek (bleek ruggengraat te zijn), wat knookjes (de beentjes) en een doodskopje (zie foto). Maar dat schijnt gelukkig allemaal normaal te zijn in dit stadium volgens de radioloog, het was een echt mensje. pffff. Ze kon al diverse werkende organen ontdekken en ook al dat er wat hersens in het hoofdje zitten. We kunnen dus beginnen met de opleiding (klassieke muziek, verantwoordde boeken voorlezen etc.). De uk was wel al lekker lastig. Elke keer draaien zodat de radioloog niet alle onderdelen even goed in beeld kon krijgen. En zoals op de andere foto te zien is, maakt hij/zij zich ook al klaar om te gaan boxen!

2 comments:

Anonymous said...

Het is goed dat je toelichting geeft dat alles op de foto's "normaal" is, want voor een leek ziet het er niet zo uit. Wel prettig dat er regelmatig gecontroleerd wordt.
Liefs m/M.

Anonymous said...

Lieve Margreet en Niels,
Dit vind ik een heel goed moment om jullie van harte te feliciteren met jullie zwangerschap! Heel ontroerend die beelden die jullie op de site hebben geplaatst. (toevallig kondigde onze tv-gids voor zondagavond een spectaculaire documentaire aan "In the womb" op Nat. Geogr. Channel, maar tot mijn spijt miste ik hem net; misschien kunnen jullie hem ergens huren/lenen? hij schijnt heel bijzonder te zijn) Leuk dat je ons allemaal zo de ontwikkeling laat volgen. Hartelijke groet van Klaas en Jos.