Sunday, May 6, 2007

Mountainbiken

Vanmiddag heb ik mijn fiets maar eens gebruikt voor het doel waarvoor hij gemaaakt is. Niet suf op en neer rijden naar mijn werk, maar mountainbiken. In Te Aroha, ongeveer een half uur rijden bij ons vandaan is een mountainbike track en dat ben ik maar eens wezen verkennen. En dat viel nog zwaar tegen. Ten eerste is mijn conditie op dit moment nul. Maar het is ook wel andere koek dan de stukjes die ik in NL gereden heb. Dat was altijd met een bedrijfsuitje en dus een makkelijk stukje, dit was echter stijl en technisch (voor mijn gevoel dan, ik heb geen idee hoe dit parcours te vergelijken is met anderen). Ik ben heel wat keren afgestapt om een stukje te lopen. Misschien wat te voorzichtig, maar voor een eerste keer wel prima. Mentaal is het ook echt even omschakelen, in de bergsport ben je altijd bezig met het gevaar verkleinen en kijk je bij het klimmen vaak hoe je weer terug kunt klimmen. Met mountainbiken moet je duidelijk in de 'flow' komen en maar die helling afsuizen, er op vertrouwend dat je overeind blijft. Margreet is thuis gebleven, genietend van een luie zondag. Maar we moeten ook nog eens de hot pools ervaren in Te Aroha...

2 comments:

Anonymous said...

Die hotpools lijkt mij ook wel wat!! X Mariëlle

Margreet said...

Daar gaan we dan lekker in december naar toe!
xMargreet