Monday, August 13, 2007

Zwangerschaps'verlof'

Afgelopen vrijdag was m'n laatste dag bij de Council. Het geld dat gereserveerd was voor tijdelijke ondersteuning was op en ik had inmiddels ook de digitale bibliotheek afgerond. Een goed tijdstip, zo'n 6 weken voor de uitgerekende datum. In Nederland was ik waarschijnlijk rond dit moment ook met verlof gegaan, alleen nu is het dus onbetaald....

Van Elizabeth, voor wie ik werkte, kreeg ik een Buzzy Bee. Dat is typisch Nieuw Zeelands speelgoed en bestaat al sinds midden jaren veertig. Het is een houten bijtje op wieltjes en als die voortgetrokken wordt dan maken de vleugels een ratelend geluid. Er bestaat tegenwoordig ook een theatershow van, een beetje vergelijkbaar met Nijntje denk ik. Op deze website kan je meer lezen over de buzzy bee.

Het laatste project waaraan ik werkte, de digitale bibliotheek, krijgt misschien nog een vervolg. Elizabeth gaat hiervoor een businessplan schrijven en hopelijk hiermee andere Councils in NZ overhalen erin te investeren. De councils krijgen dan elk kwartaal of half jaar een dvd met de geupdate versie of, bij grote interesse, toegang tot een website. Als dat doorgaat kan ik later in het jaar part time terugkomen om dit project op me te nemen. Waarschijnlijk zal het ongeveer 1 dag in de week betekenen, dus ik moet er nog iets bij gaan vinden. Maar dat is van latere zorg...

1 comment:

Marianne said...

Hi Margreet,

Grappig dat die buzzy bee zo populair is in Nieuw-Zeeland en al zo lang. Hij ziet er lekker fleurig uit.
Liefs M.