Tuesday, July 3, 2007

All Blacks


Eén keer per jaar spelen de All Blacks (nationaal rugby team) in Hamilton. 16 Juni speelden ze in het Waikato Stadium een test-match tegen Canada. De dag ervoor werd een handtekeningensessie gehouden om 17.00 uur op het Garden Place in Hamilton. Om die reden had de Council die dag een Black Out: het baliepersoneel droeg All Black shirts en veel ander personeel had zwarte kleding aan. Ik zag ook iemand heel demonstratief een wit shirt dragen met het embleem van Canada... Toen ik om 5 uur het kantoor verliet was de stoep voor de hoofdingang afgezet omdat de All Blacks in de hal van de Council wachtten totdat het tijd was om naar buiten te gaan. Mijn fiets stond echter nog voor de ingang en daarom mocht ik er toch door. Niet geheel toevallig had ik die dag het fototoestel bij me en nu stond ik per ongeluk wel heel erg vooraan. Ik had zelfs van meer close-up foto's kunnen maken, maar dat vond ik een beetje onbescheiden.

2 comments:

Anonymous said...

Leuk, die foto's van de All blacks! Wij hopen dat ze het in september bij de worldcup in Frankrijk beter doen dan laatst tegen de Aussies ( 20-15) is toch wel een gevoelige nederlaag.. Wij willen in september een wedstrijd van de AllBlacks bezoeken met Eke en Kathi. Misschien kwartfinale of halve finale. ( Helaas speelt Joshua Lomuh, the black nightmare, niet meer).
Pech dat Team NZL de world cup heeft verloren, één seconde verschil in de laatste race. Must be a sad day for the kiwi's. Nou maar hopen op de AllBlacks straks.
groeten
Klaas en Jos

Anonymous said...

De consensus hier is toch wel dat de zwitsers tactisch gewoon beter waren. De kiwi's probeerden steeds de beste windzijde te krijgen, maar d e zwitsers hadden het tactische voordeel...