Tuesday, March 25, 2008

Paasweekend

Vier dagen vrij en een goede weersvoorspelling: tijd voor een tripje.
Vrijdagochtend zijn we via Lake Rotorua, Lake Rotoiti, Lake Rotoehu en Lake Rotoma naar Whakatane gereden. Na een koffiestop reden we naar Opotiki waar we highway 35 namen. Deze highway volgt de oostkust tot Gisborne. In Te Kaha hebben we de camping opgezocht.

De volgende dag vervolgden we de rit over de 35 met constant mooie uitzichten op de oceaan. Vanaf Te Araroa hebben we een gravelroad genomen naar het meest oostelijke puntje van het vaste land van Nieuw Zeeland. Een wandeling van 25 minuten bracht ons naar de vuurtoren met een mooi uitzicht. Na de lunch gingen we verder met ons rondje East Cape tot aan Tolago Bay. Hier vonden we opnieuw een camping aan het strand. Helaas ging het 's avonds wat miezeren, maar gelukkig konden we droog zitten in de voortent (dank Johan en Hylke).

Zondagochtend was het nog steeds bewolkt met af en toe een buitje maar dat weerhield ons niet de Cooks Cove Walkway te lopen. De terugweg ging in een hoog tempo want de regenbuitjes werden iets intenser. Nu was het nog een korte rit naar Gisborne. Hier hadden we een overnachting gepland maar omdat we er vrij vroeg waren en het nog steeds regenachtig was zijn we na een kopje koffie doorgereden via Highway 2 terug naar Opotiki en vervolgens naar Ohope Beach. Daar scheen het zonnetje wel en na het opzetten van de tent heb ik nog een heerlijke duik in zee genomen.

Maandagochtend zijn we naar Mt. Maunganui gereden. Daar wilden we eigenlijk ook een wandeling maken maar de regenwolken hadden ons opnieuw gevonden. Na de lunch zijn we dus maar naar huis gereden, een mooie rit door de Kaimai Range.
Na het slapen in een camper was dit de volgende kampeerervaring voor Kate. Op wat muggenbulten na heeft ze het goed doorstaan.