Tuesday, March 20, 2007

Business Trip

Mijn eerste business trip zit erop.
Ik ben de afgelopen 2 dagen in Palmerston North (Palmy in het kort) geweest.
Dit is de vestiging waar mijn directe teamleider zit samen met de meeste collega's van het Gis team. Het was een geslaagd bezoek, ik heb nu een aantal concrete taken en projecten waar ik me de komende tijd mee bezig kan houden.

De reis zelf was ook een belevenis. Air New Zealand Link vliegt tussen Hamilton en Palmerston North met Beech 1900D's,dit zijn kleine vliegtuigjes voor 19 passagiers. Aan beide zijde van het gangpad een rij stoelen, dus je hebt altijd een raamplaats. Op de regionale vliegvelden kun je gewoon doorlopen na de check-in, geen security check of x-ray. Dit maakt wel dat je lekker snel kunt zijn, 20 minuten voor vertrek aanwezig zijn is ruim voldoende en een kwartier nadat we geland waren, was ik thuis (er staat een shuttle busje te wachten om mensen weg te brengen). Maandagochtend om 6:45 vertrok het vliegtuig en we hadden goed zicht op de krater van de Mount Ruapehu, waar zondag een Lahar naar beneden kwam. Heeft dat trouwens het nieuws in NL gehaald?

1 comment:

Anonymous said...

Yo Niels,

Die Beachcrafts zijn lekker spectaculair. In Colombia ik heb er een paar keer mee gevlogen. Reageert fijn op alle weersinvloeden. Bij mij heeft dat een paar keer voor roller-coaster-rides gezorgt.
Over die Lahar niets gelezen of gehoord, maar ik ga er zeker op Google (foto's) naar zoeken.

Leuk dat de Kiwi's ook veel afkorten.
See ya, @win