Tuesday, March 20, 2007

Werk

Normaal gesproken ziet mijn werkdag er als volgt uit:
7:30 de wekker, rustig opstaan en ontbijten, om 8 uur even het ochtend journaal kijken en dan weg. Het is ongeveer 10 minuutjes lopen naar mijn werk, dus ik begin om ongeveer 8:30.
De werkdagen hier zijn 7 1/2 uur, en we krijgen 2 keer een kwartier betaald voor 'Mornig Tea Break' en 'Afternoon Tea Break'. Zo rond een uur of tien en om een uur of drie verzamelen een deel van de collega's zich in de Tea Room om even gezamelijk pauze te houden en wat te kletsen. Dit is ook het eventuele moment voor zogenaamde 'Shouts', feestjes om wat te vieren.
Soms loop ik tussen de middag even naar huis om te lunchen.
Mijn werkdag eindigt meestal zo rond 5 uur, en dan ben ik dus ook weer lekker snel thuis. Dit is wel een heel groot verschil met NL waar ik over het algemeen toch een uur heen en een uur terug in de auto zat...

2 comments:

Anonymous said...

Okee dan !!
FFF een verschil met wat ik altijd over je werk hoorde. Is het werktempo over het algemeen ook iets relaxter? En thuis lunchen.... daar kunnen veel mensen alleen maar van dromen (Okee, wellicht met uitzondering van Johan dan :P)

Anonymous said...

Hi,

En hoe ziet Margreet haar dag eruit?
Ga je erop uit om de stad te verkennen? Went het linkse verkeer al? Hoe zit het met winkels in jullie woonomgeving?
Bye for now, m/M.