Thursday, March 22, 2007

Desperate housewife

Tja, Niels vult regelmatig het blog met zijn werkbelevenissen. Af en toe zie je mij verschijnen in de foto's van de weekendtrips, maar daar houdt het wel mee op. Ik zal proberen mijn leven te beteren...
Voor het eerst van mijn leven ben ik 'huisvrouw'. En tot nu toe bevalt het prima: het is meestal erg mooi weer dus ik heb alle tijd om van de zon te genieten. (misschien niet zo'n goede huisvrouw...) De eerste week in ons huisje heb ik ijverig gepoetst en een poging gedaan het enigszins huiselijk te maken met de beperkte middelen die we hadden. Inmiddels staan er steeds meer meubelen en wordt het echt leefbaar.
Helaas duurt het nog een tijdje voordat de kist met onze spullen komt. Ik kook tot die tijd in de kampeerpannetjes, doe wat vaker de was omdat de keuze uit kleren behoorlijk beperkt is en pak ook voor kleinere afstanden de auto bij gebrek aan m'n fiets. Maar dat gaat allemaal goed komen.

We wonen in een vrij rustige straat. Als ik midden op de dag een stukje ga lopen, kom ik bijna niemand tegen. Het zijn grotendeels straten met vrijstaande huizen, de ene keer met een strak grasveld er omheen, de andere keer met een mooi aangelegde tuin.
Om 15.00 uur wordt het plotseling druk, dan gaan de scholen uit en lopen er allemaal jongens en meisjes in schooluniformen langs. Echt heel engels.

Ondertussen ben ik voorzichtig begonnen met het zoeken naar een baan. M'n cv heb ik vertaald, volgens Nieuw Zeelandse eisen opgemaakt en verstuurd naar een uitzendbureau. Hopelijk krijg ik binnenkort de mogelijkheid tot een afspraak. Als ik de mooie aanbevelingsbrief van de ASRE kan laten zien moeten ze me wel aannemen ;-). Duimen dus.

2 comments:

Anonymous said...

Hi lieverd. Weet je zeker dat ik Desperate Housewives niet voor je moet opnemen dan?? Het seizoen is weer begonnen en erg grappig! ER en Grey's (wouwie) zijn onderweg. Laat je mij even weten als het pakketje binnen is? Kus, Mariëlle

Margreet said...

Ze zijn hier volgens mij al verder met Desperate Houswives!! Komende maandag wordt een hele heftige aflevering te zien aan de voorstukjes. Ik ben het dus weer aan het volgen, ook al heb ik een heel stuk gemist...
bye
Margreet