Sunday, March 25, 2007

Coromandel

Zolang het nog mooi weer is proberen we er in het weekend zoveel mogelijk op uit te gaan. Dit weekend hebben we Coromandel 'gedaan'. Vrijdagavond na mijn werk zijn we vertrokken om half zeven, het was 2 1/2 uur rijden dus om 9 uur waren we in Hahei. Om 7 uur wordt het al donker doordat het wintertijd is, dus het voelde aan alsof we midden in de nacht aankwamen. We hadden goede hoop dat we de zaterdagmiddag konden gaan kajakken, maar 's ochtends waren er een paar buitjes en de wind was behoorlijk stevig, dus kajakken zat er niet in. Dus maar rustig aan gedaan op de camping en 's middags naar Cathedral Cove gewandeld.

Vanaf de camping liep het wandelpad langs de kust, met mooie uitzichten.

Bij Cathedral Cove zelf hebben we een frisse duik genomen,

de golven waren behoorlijk hoog dus dat was erg leuk.

Daarna zijn we weer terug gewandeld richting de camping.

Een klein stukje de andere kant uit ligt 'Hot Water Beach', hier stroomt heet water uit de rotsen onder het strandzand door en als het eb is kun je een kuil graven en in je eigen 'Hot Tub' liggen.

Zoals je op de foto kunt zien zijn we niet bepaald de enigen die dit fenomeen wilde meemaken. Grappig genoeg zijn het ook veel Kiwi's zelf die hun koelbox met hun biertje meenemen en lekker hier de middag door komen brengen.

Zondag zijn we de kustweg rondgereden en via Coromandel Town en Thames terug doorgestoken naar de oostkust. Bij Onemana geluncht en daar in de buurt is Te Ananui beach, hier kan geklommen worden dus dat wilden we wel even bekijken.
De baai is niet zo groot en bij vloed komt het water tot de rotsen. We hebben een route kunnen vinden die behaakt is, de rest moet met eigen middelen afgezekerd worden. Het is wel een hele bijzondere plek om te klimmen dus wie weet komen we nog eens terug als het eb is en rustig weer.