Tuesday, April 17, 2007

Tijdelijke job - part 2

Gisteren ben ik begonnen bij Hamilton City Council. Ik kan daar voor 3 maanden aan een project werken. Goede timing want dat loopt dus ongeveer door tot het moment waarop ik normaal gesproken zwangerschapsverlof zou gaan nemen. Dat wordt natuurlijk nu onbetaald en ook zal ik later weer wat nieuws moeten zoeken, maar zo kan ik mooi wat gaan sparen.
Ik ben nu dus ambtenaar en m'n werk is ook precies wat je daarbij voorstelt: samen met een collega maak ik een procedureboek voor het aanvragen van bouwvergunningen en allerlei daarmee samenhangende zaken. En dit gaat ver: een vergunning voor het plaatsen van een verwarming, regeltjes voor aanpassen van een aanvraag etc. Dit moet o.a. gebruikt gaan worden door de inspecteurs van Hamilton en andere gemeenten. De komende tijd ben ik voornamelijk bezig met het maken van flow charts (stroomdiagrammen) voor een groot deel van deze processen. Hiervoor gebruiken ze Visio. Dat programma kende ik nog niet, maar na een ochtend zelfstudie wel. Kan ik straks mooi op m'n cv zetten.
Het enige wat niet zo ambtenaar-achtig is zijn de werktijden. Niels werkt bv 37,5 uur p/week, maar ik mag 40 uur nuttig bezig zijn (en geen atv). Ik begin om 8 uur, heb een uur lunchpauze en dan door tot 5 uur.
De council is gevestigd in het centrum. De lunchpauze kan ik dan ook uitstekend besteden aan winkelen ;-). Verder is de centrale bibliotheek om de hoek, dus eventueel kan ik daar de krant gaan lezen.
Zolang ik het nog kan ga ik op de fiets naar werk, een klein half uurtje. Helaas zit er wel een flinke heuvel in de route…

1 comment:

Anonymous said...

Hi Margreet,

40 uur is wel pittig, maar het geeft je ook de mogelijkheid (af en toe even) met andere mensen te praten en misschien wat contacten te leggen.
Succes en het beste ermee, liefs m/M
Ps. Mijn blogvenstertje heeft nu opeens een Nederlandse lay-out. Komt dat van jouw computer?