Thursday, April 26, 2007

Vroeg op voor niks....

In een eerdere post schreef ik dat ik dinsdag naar Palmerston North / Wellington zou gaan. Maar helaas, het vliegtuig(je) had mechanische problemen en moest in de hangar blijven. Omdat ik om kwart voor zeven zou vliegen werd ik al om 10 voor zes opgehaald door het shuttlebusje. Dus dat was vroeg opstaan. Nadat we tot kwart over 7 hadden gewacht kwam de mededeling dat het vliegtuig niet zou gaan en dat we met de bus naar Auckland konden (1 1/2 uur rijden) om vandaar met het vliegtuig naar Palmerston North te vliegen. We zouden dan om kwart voor een aankomen.

Omdat ik in de loop van de ochtend een vergadering bij GNS zou hebben en daarna om half vier het vliegtuig terug zou nemen vanaf Wellington was dit natuurlijk een beetje zinloos. Een collega zou me ophalen vanaf het vliegveld in Palmerston North en dan zouden we richting Wellington rijden (2.20 uur). In de auto konden we dan voorbespreken en na de vergadering zou hij me afzetten op het vliegveld zodat ik weer bijtijds thuis zou zijn. Uiteindelijk zat ik dus gewoon om 8 uur achter mijn bureau in Hamilton...

5 comments:

Marianne said...

Hi,

't Is weer eens wat anders dan met je auto in de Nederlandse file.
Het is in ieder geval geen suf kantoorbaantje. Werk ze verder, m/M.

Anonymous said...

Ja, maar ik vraag me ondertussen wel af - hoewel ik natuurlijk geen spelbreker wil zijn - hoe serieus die Landcaristen hun eigen rapporten nemen met al dat gevlieg!
Zie b.v.:
http://www.multilingual-matters.net/jost/010/0114/jost0100114.pdf
of:
http://www.mwpress.co.nz/store/downloads/LCRSciSeries24_Tourism_4web.pdf
Cheers!
Eke

Niels said...

Hi Eke,

Daar heb je zeker een punt :-)
Tijdens de introductie (waar ik in een eerdere post over schreef) werd er wel degelijk aandacht besteed aan dit feit. En vlieguren schijnen gecompenseerd te worden via een greenseat achtige contructie. Er wordt dus wel nadruk gelegd op "Walk the talk"

Anyway, we rijden ook een Sub en geen Toyota prius. Maar we gaan wel weer met de fiets naar het werk...

Anonymous said...

Ja, ik neem aan dat ze de emissies over hun eigen ebex21-project (http://www.ebex21.co.nz) kompenseren. Is financieel gezien vast geen slechte zet ;-)

Veel plezier met fietsen (en klimmen)!

eke

Anonymous said...

Dat zijn me nog al wat belevenissen de afgelopen weken zeg. Welkom in Nieuw Zeeland :-) Het lijkt Namibie wel. Ook daar kennen ze het principe van ruitje intikken, rugzakken uit de auto, paspoortje, rijbewijsjes, camera's weg heel goed. Gelukkig trof het niet mijn spulletjes, maar een kater levert het wel op.
Enig verschil: de adequate reactie van de politie in Nieuw Zeeland...