Monday, April 23, 2007

Weekendje Christchurch / Banks Peninsula

Margreet is vrijdag avond ook naar Christchurch komen vliegen. Ik was daar al vanaf donderdag voor de introductie. Ik ben in de loop van vrijdag de huurauto op gaan halen en de dozen van Johan en Hylke. Daarna ingecheckt in het Dorset House. Omdat ik mijn camera toch wel erg mis ben ik daarna naar een fotozaak gelopen in Meryvale. Met wat onderhandelen kon ik nog wat van de prijs van een Canon Eos 400D af krijgen, dus die is nu in ons bezit...Wat gegeten in een pub in de buurt en daarna Margreet opgehaald van het vliegveld.

De volgende ochtend eerst in Christchurch rondgelopen en o.a. het Arts Centre en het Canterbury museum bezocht. Daarna richting Akaroa gereden en daar even wat rondgewandeld. Het backpackers Hostel waar we gereserveerd hadden ligt nog een stukje verder richting Le Bons Bay. We hadden hier gereserveerd op aanraden van een collega van mij. En vrijdagmiddag bleek dat de betreffende collega (Phil Bartie) ook naar Le Bons bay zou gaan met vriendin en nog een stel. Het was zaterdagavond dus erg gezellig in het Hostel. Je kan mee eten met de pot daar en ik had mazzel want het was versgevangen vis uit de baai. (wel pech voor Margreet die zich moest behelpen met de groenten.)

De volgende ochtend zijn we met de eigenaar van het hostel mee geweest het water op (samen met nog 6 anderen). In een klein bootje, zo van het strand het water inrijden en dan door de baai en een stukje de zee op varen. Erg leuk, en we hebben ook behoorlijk wat gezien! Hector Dolfijnen, zeehonden en diverse soorten aalscholvers. Zie ook het album.
Banks Peninsula

Na de boottrip nog even opgewarmd bij de openhaard in het hostel en daarna maar weer een stukje terug gereden. Op de terugweg nog een wandelingetje gemaakt op het schiereiland aan de noordkant van de Akaroa bay. Daar 'en-passant' nog een geo-cache gedaan. Nog kaas gekocht bij Barry's Bay Cheese.
Daarna teruggereden naar Christchurch en weer geslapen in hetzelfde hostel als vrijdag avond.
Maandag ochtend vroeg op en naar de luchthaven. Om 10 over 10 geland in Hamilton en met de shuttle naar huis en snel door naar werk.
Ik was nog geen 10 minuten op kantoor en de telefoon ging. Of ik morgen naar Palmerston North / Wellington wil vliegen voor een bespreking... Gelukkig is het woensdag ANZAC Day (vrij) kunnen we even bijkomen.

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.